04 november, 2014

Sfeer - Essential

Huisje, de Tuinen | Kandelaar, Make Room | Paperbag voor waxinelicht Coeurblonde

Ik word altijd heel blij van lekkere geurtjes. Of dat nou bij een woest aantrekkelijke man -of niet zo zeer- is die voorbij me loopt en al zijn fijne 'parfum aroma's' op elke hoek afgeeft. Dan wel van een oud vrouwtje met een fijne Clinique aromatics geur. Die overigens perfect bij haar past maar op mij enorm vies ruikt. TIP: Altijd eerst op jezelf proberen!


In mijn huisje gebruikte ik altijd al geurstokjes en kaarsen, maar toch rook ik het op een gegeven moment niet meer en ik vond het lastig om de stokjes dan weer te moeten draaien. Ik vergeet namelijk heel makkelijk wanneer ik ze dan voor de laatste keer gedraaid heb. Vroeger gebruikte ik al van die windlichtjes waar je olie en water bovenin kan doen. Het water wordt warm en de olie gaat lekker geuren, maar vaak gebruikte ik slechte olie en was het effect zo verdwenen.
 

Sinds Indonesiƫ heb ik dit ritueel weer opgepakt en het is geweldig! In Indo vond ik een fijne winkel Utama spice. Hier kocht ik van alles waaronder ook de lemongrass olie. Die gebruikte ik gelijk toen we thuis kwamen en nu gebruik ik veel essential Lavendel olie. Lavendel zorgt namelijk voor een rustig gevoel, just what I need.

Omdat ik het nu ook in de slaapkamer wil gaan gebruiken moest er een nieuw windlichtje komen. Deze kocht ik gisteren bij de Tuinen. Het huisje stoomt de lucht uit de schoorsteen. Ruikt dus niet alleen lekker, maar ziet er ook nog heel leuk uit!

Het gedicht komt uit het magazine 'Aandacht' wat vorig jaar werd uitgegeven door Sanoma.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...