29 oktober, 2014

DIY - Pimp je kledingkast


Deze DIY is zonder heel veel uitleg. Ik heb deze kast namelijk al gepimpt lang voordat ik ging bloggen. De kast kochten we op Marktplaats voor €75,-. Iets wat uiteindelijk een duurkoop was omdat we nog weken werk hebben gehad aan het houtworm vrij maken van de kast. Hier hadden we met de koop niet op gelet (TIP!). De hele achterkant hebben we vervangen en op alle andere stukken alles per gaatje leeg geprikt, behandeld, geschuurd en daarna geverfd.


Nu is de kast gelukkig alweer zes jaar in ons bezit en ben ik nog elke dag dankbaar voor de moeite die we hebben gedaan voor deze dame. De binnenkant van de kast is waar het bij deze blog eigenlijk om gaat qua DIY. De plank heb ik bekleed met stof van de IKEA. De oude steigerbuis kreeg ik van een vriend. Voor de ophanging van de steigerbuis heb ik zelf hangers gemaakt. 



De hangers voor de steigerbuis zijn gemaakt van een oude riem waar ik een geborduurd lint op heb bevestigd. Het oude houten balkje laat een beetje los. Deze gaan we binnenkort maar weer even meer stevigheid geven. 

Enne, don't worry. Zo opgeruimd ziet mijn kast er niet altijd uit ;-)

5 opmerkingen:

  1. Oh wow wat leuk! Ik heb van de week net mijn keldingkast opgeruimd. Maar pimpen ben ik nog niet aan toegekomen! Nog een leuke tip voor jou ook misschien, ik heb de haakjes andersom gehangen. Heb ik het aangehad, dan hang ik hem 'normaal' op. Over een tijd weet ik dan precies dat ik nooit aan doe en dus eigenlijk weg kan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt een superslimme tip Danielle! Bedankt :-))

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...