12 augustus, 2014

Uitje - Bij Paps


Gisteren was ik op familie bezoek bij Papa. En dat is een hele reis. Papa woont in Fryslân. Officieel is hij geboren in Amsterdam maar opgegroeid als een echte Fries. Zelf heb ik nooit in Friesland gewoond maar ik was er wel elk weekend te vinden toen mijn Oma nog leefde. De helft van mijn jeugd spendeerde ik in Makkum. Mijn eerste liefde, eerste kus en eerste liefdesbrieven vonden plaats in het noorden van ons land. Ik versta dan ook Fries, maar heb nooit de moeite gedaan om het goed te leren. Dat vonden de Friese mennekes volgens mij ook erg leuk, zo'n 'buitenlandse' vrouw. 

Binnenkort vliegen ik en vriendlief (geen Friese menneke) naar Indo om daar allerlei avondturen te beleven. Paps is inmiddels tweeënzeventig en verdient dan nog even een extra kus voordat we zo'n lange reis maken. Met allerlei 'Kijk je wel uit voor' adviezen kwamen we de middag door. In de tuin, en dat is echt heerlijk. Pa woont bij het water en heeft kippetjes en heel veel eenden die gewoon op zijn gazon komen eten.



Pa heeft kuikens! Zoooo enorm schattig, ik wil ze ook. Ik denk alleen dat de buren niet zo blij zouden worden van een haan. Wat dat betreft woont pa prima. Niemand die er naar kraait. Behalve de overbuurman (aan de andere kant van het water) die altijd schipper is geweest maar een hekel heeft aan eenden en kraaiende hanen. 

Mijn Pap is een echte DIY'er. Hij is timmerman geweest bij de Marine en kan dus vanalles zelf maken. Net zoals deze broedmachine. Waarin hij de eitjes uitbroed zodat de kip de kuikens niet kan pletten. Ik vind het maar knap, zelf ben ik namelijk een stuk minder technisch aangelegd. Maar Pap doet ook alles uit de losse pols en niets vanuit een tekening. Het uitzicht vanuit Paps tuin met alle bijbehorende kwakkels:



1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke plek, zo aan het water! En het klinkt alsof je een hele goeie papa hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...