23 juli, 2014

Woensdag still - Cadeau scratch map

Scratch map via Luckies

Toen vriendinnetje Evelien een paar weken geleden langs kwam voor een drankje nam ze een hele grote koker mee, ingepakt en wel. Een cadeautje voor mij! Een cadeau? Ik begreep er niets van. Hoezo krijg ik een cadeau en waar heb ik dat aan te danken? "Omdat je bent afgestudeerd." vertelde ze me. Wauw, een afstudeer cadeau, daar had ik nooit op gerekend. En juist daarom is het extra leuk!


Ik maakte de rol voorzichtig open, er zat een poster in die op zijn beurt ook weer heel voorzichtig was verpakt met extra patroonpapier er omheen. Met veel zorg rolde ik de poster uit. Een wereld kaart! En niet zomaar een, een scratch map. Zodat ik hier op alle landen waar ik ben geweest kan weg krassen.

Maar nu het dubio; Wat kras je weg? Kras je het hele land weg als je er bent geweest of alleen het gedeelte waar je bent geweest? Ik heb er nu voor gekozen om de landen waar ik nog een keer heen wil gedeeltelijk open te krassen en de landen waarvan ik denk dat ik er niet zo snel meer heen ga helemaal open te krassen. Wat zou jij doen? Zo duurt het natuurlijk wel extra lang om de hele wereld te hebben gezien en weg te kunnen krassen. De volgende vakantie ga ik naar twee eilanden waarvan je ze bijna niet eens op de kaart ziet liggen, dat wordt weinig krassen.


In Europa heb ik natuurlijk de meeste landen gezien. Buiten Europa alleen India en binnenkort ook Indonesië. Ik ben zo benieuwd hoe de kaart hangt als ik oud ben. Waar zijn we geweest en wanneer heb ik dat gedeelte weg gekrast? 

De eerste keer dat ik ging krassen nam ik een veel te groot muntje waardoor ik ook een gedeelte van Denemarken weg kraste. Nu moet ik dus snel naar Denemarken ;-) En elke keer als er iets aan de kaart beschadigd, je raad het al moet ik daar eigenlijk ook heen.
Wat wel leuk is, is dat heel veel zee om de landen ook goud is gemaakt en dit goud zijn we nu voor de detaillering van de kaart ook allemaal aan het weg krassen. Zo hebben we in ieder geval de aankomende weken veel krasplezier! 

 Op de kaart staan ook nog allemaal leuke feitjes, die je weg kunt krassen.

7 opmerkingen:

  1. Heel erg gaaf! Zo'n kaart zou ik ook wel willen hebben. (:
    Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Engeland, Luxemburg, Duitsland, Tsjechië, Angola, Kaapverdië, Argentinië, Bolivia en Brazilië zou ik al weg kunnen strepen. Best een lijst al, eigenlijk, haha.
    Anyway, ik ga m'n ogen open houden om te kijken of ik ook zo'n kaart kan vinden (: X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw dat is inderdaad een hele lijst! Maar zou jij het hele land weg krassen of een gedeelte ervan? Kaart kun je bestellen via Luckies :-)

      Verwijderen
  2. Wat een super leuk kado!
    Zo'n kaart zou ik zelf ook wel willen, inderdaad heel leuk om over 10/20/30/40 jaar te zien hoeveel meer landen je bezocht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt me zo geweldig om er over zoveel jaar op terug te kijken. Ook wel een klein beetje jammer omdat het leven zo snel gaat. Maar dan in ieder geval terugdenkend aan mooie herinneringen.

      Verwijderen
  3. Leuk! Ik heb ook zo'n kaart van Luckies alleen dan de prikbordvariant! Super leuk om bij te houden waar je allemaal bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...