23 april, 2014

Woensdag still - Uit de tuin

v.l.n.r. Viooltje | Lavendel | Munt | Helleborus | Pulsatilla | Onbekend
  
Deze prachtige bloempjes haal ik nu al uit de tuin. En stiekem bloeit er al veel meer, maar ik wil nog niet alles plukken. Uit de bloesem van de appelboom komen weer appels,  daaruit plukken lijkt me dus niet verantwoord.
De Pulsatilla vind ik prachtig, zowel wanneer het echt bloempjes zijn, als zoals je hier ziet de bloempjes veranderen in een soort ontploft kapsel. De bol voelt zacht aan en het geeft een werkelijk veldbloem gevoel in de tuin. de Pulsatilla is familie van de Ranonkel en werd door indianen al gebruikt als medicijn. Echter is de plant wel giftig dus hoe ze dit als medicijn ook daadwerkelijk gebruikte? Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...