30 april, 2014

Woensdag still - DIY & Giveaway tuin markers

Links de kruiden markers | Rechts de groente markers beide incl. zaadjes

Vorig jaar kocht ik houten markers voor mijn groenten en kruiden tuin. Uiteindelijk een miskoop omdat deze door het weer gaan schimmelen. Niet echt een mooi aanzicht en ook niet zo fijn voor de grond. Dit jaar begon ik met stukjes tegel die we over hadden. Hier schreef ik op met kalkstift. Dit ziet er enorm leuk uit maar mijn tuintje ben ik aan het uitbreiden en de tegeltjes zijn op ;-) 

Ik ging opzoek naar nieuwe ideeën en vond die in overvloed. Uiteindelijk kwam ik deze DIY tegen en besloot om de markers te gaan maken. Na deze DIY ben ik verslaafd aan FIMO klei! De zakjes met zaadjes heb ik zelf gemaakt en gevuld, ze zijn nogal gehavend. Mijn naaimachine is namelijk stuk en dat is aardig lastig 'stikken'. Tijd voor een nieuwe, 2e hands. Iemand de gouden tip?

Het allerleukste is dat ik twee setjes weggeef, inclusief zaadjes. Wil je een setje winnen? Dit is wat je er in drie stappen voor moet doen:

---> Volg me via bloglovin
---> Like mij op FB of Instagra
---> Laat een reactie achter op dit bericht en geef aan welk setje je wilt winnen.

Je kunt reageren t/m 14 mei!

Wil je de markers zelf maken? Hieronder staat uitgelegd hoe. 



Wat heb je nodig?
- FIMO klei
- stempel- of slagletters
- deegroller
- mesje
- bakpapier
- oven

Werkwijze:
1. Zorg dat je alle materialen hebt | 2. Maak eerst bolletjes van de klei en rol ze daarna als stokjes uit. Rol ze daarna 'plat' met de deegroller +- 1 cm dik | 3. Stans de letters in de markers ik ben uiteindelijk verder gegaan met slagletters omdat dit toch duidelijker wordt. Begin van achter naar voren, zodat je zeker weet dat het woord past | 4. Verwarm de oven op 120 graden | 5. Snijd met het mesje een schuin stukje van de markers af, zodat je ze straks makkelijk kunt prikken | 6. Leg de markers op het bakpapier en de bakplaat. | 7. Bak de markers 30 minuten in de oven | 8. Laat goed afkoelen en zet ze daarna in je tuin of kruiden bak.

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Zodra ik ooit een kruidentuintje heb ga ik dit zeker maken! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan ook een klein bakje in de vensterbank zetten met deze drie kruiden!

      Verwijderen
    2. Het wil bij mij nooit echt groeien :( We hebben een vensterbank op het zuiden boven dus de plantjes krijgen veel te veel zon daar :(

      Verwijderen
    3. Ik heb ook een vensterbank op het zuiden, maar zolang je ze goed water geeft moet het lukken!

      Verwijderen
  2. Waauw wat super leuk, lekker creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je mee wilt doen met de giveaway vergeet dan niet aan te geven welk setje je wilt winnen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee zeg! Ik ben zelf ook sinds kort begonnen met plantjes kweken en ik hoop uiteindelijk een moestuin te hebben met verschillende groentes en kruiden. Lijkt me leuk om zo'n setje te winnen, en dan vooral die met de pastinaak want dat vind ik een leuke groente (vooral om de naam eigenlijk).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pastinaak is geweldig! Wel diepe bakken ervoor nodig.

      Verwijderen
  5. Ik doe mee! Maakt niet uit welk setje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ik nog op tijd? Zo ja, dan wil ik graag het kruidensetje winnen. Ben bezig om een moestuintje op mijn balkon te maken en dus nog op zoek naar zaadjes en benodigdheden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...