07 maart, 2014

Verlichting - Design uit Londen

Behang € 30,- per rol excl. verzendkosten Swiet | Lampen samen (vorig jaar) € 95,- Untothislast (Londen) | Draad € 3,95 per meter Frozen Fountain

Vorig jaar hadden we met zes vriendinnen een huisje gehuurd in Shorditch, een creatieve en levendige wijk in Londen. Vlakbij ons huisje waren de gezellige straatjes van Shoreditch, we liepen de eerste dag al langs een heel leuk winkeltje waar ik en Josefien gelijk verliefd werden op de producten. 

We besloten dat wanneer we nog geld overhielden we in ieder geval twee mooie lampen zouden kopen. Na vijf leuke dagen, met heerlijke diners, de musical 'Viva Forever' met nummers van de Spice Girls en vintage shopping stops hadden we toch nog net wat centjes over om de lampen te kopen. Yes!

En toen kwam het volgende dilemma; hoe nemen we ze mee? De lampen worden in platte stukken gemaakt, dus in principe zou je ze thuis in elkaar kunnen zetten. Echter vond de eigenaresse dit voor de kleine lamp niet zo'n goed idee. Het hout is namelijk buigbaar maar ook nog erg stevig waardoor ze - wanneer je het nog nooit gedaan hebt - eerder kunnen breken. Leuk om te weten, alle producten worden in eigen werkplaats gemaakt. Het doel van Unto this last is om het fijne en vertrouwde gevoel van vakmanschap aan te bieden voor massaproductie prijzen.
 

Na wat wikken en wegen maakte we extra plaats in onze handbagage (lees; We namen een extra tas mee) en namen de kleine lamp daarin mee. De grote hebben we thuis in elkaar gezet. Met zweet op het voorhoofd kan ik wel zeggen. Ik was bang dat er toch één zou breken. De mevrouw van de winkel had ons wel twee extra stukken meegegeven voor als er toch een lamel zou breken. Wat een klantenservice!

Oh en ik zag nog veel meer mooie items die ik wilde hebben. En helemaal niet duur voor design. Natuurlijk is het een hele uitgave in één keer maar zulke mooie lampen voor deze prijs vind je niet meer zo snel. Helaas leveren ze nog niet in Nederland dus als ik in Londen ben zal ik zeker terug gaan naar dit oh zo fijne winkeltje.



6 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Gaaf ook dat het van hout is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je ooit in Londen bent, de winkel is een echte aanrader!

      Verwijderen
  2. Wauw, echt superhip! Heel leuk dat ze van hout zijn, zo van lampenkappen verwacht je dat niet en dat vind ik er fijn aan. Zoals fietsen van hout (bestaat echt, vandaag nog gezien) en brillen van hout

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Eva, die fietsen en brillen van hout zijn inderdaad erg mooi! Stukje mooier ook dan al dat plastic en staal ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een bijzondere lampen en wat een avontuur om ze heel thuis te krijgen! Leuk om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was vooral bang dat mijn handtas te groot was en ik niet door de douane heen mocht. Maar alles ging gesmeerd!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...