05 februari, 2014

Woensdag still DIY - Wenspotje & 10 jaar van nu

 Weckpotje v.a. € 1,50 Kringloop | Restjes papier | Touwtje prijs onbekend Action| Kleien boekjes uit de Flow | grijs boekje is van Jannisma

Gisteren klikte ik via bloglovin' op 'find similar blogs' bij één van de blogs die ik op dat moment las. Ik kwam terecht op de blog van Marlous 'Last days of spring'. Een hele leuk blog met van alles wat Marlous meemaakt en bezighoud, volgen! Ik reageerde op haar blogpost 'Toekomstboekje'. Zij maakte een boekje met allerlei vragen die ze nu moest beantwoorden voor over tien jaar. 

In mijn middelbare schooltijd moest ik al een heel schrift volschrijven met een verhaal over wat ik in de toekomst zou worden, hoeveel kinderen ik zou hebben, hoe die dan heette en of ik getrouwd zou zijn (leraren please, laat ons nog even genieten). Daarna -alsof dat al niet genoeg was- moesten we op mijn MBO nog eens zo'n levensverhaal schrijven tot de dood. Zoals ik bij Marlous al typte in mijn comment. Fijn hè zo'n school.

In april vorig jaar verhuisde we eindelijk - Na drie jaar te zijn geterroriseerd door onze bovenbuurman - naar een fijn huisje. Met de verhuizing kwam ik die bewuste schriftjes tegen omdat ik ging opruimen. Hihi, best gênant die toekomst verhalen. Toch bleven ze in de 'bewaren' stapel. Over tien jaar zal ik er namelijk nog harder op lachen dan nu.

Om terug te komen op Marlous haar idee, vond ik het erg leuk om dit te verwerken in een woensdag still met DIY idee. Al zo'n 4 jaar hebben mijn vriend en ik dit 'wens' potje. We knippen strookjes van restjes papier en schrijven hier onze wensen op. Één keer in het 1,5 jaar maken we het potje open en halen de wensen eruit die werkelijkheid zijn geworden. Deze plakken we dan in een boekje. Stiekem heb ik 'm vandaag even opengemaakt en zoals je ziet op bovenstaande foto de tweede wens die ik pakte is al uitgekomen :-) YES!

Om het tien jaren boekje uit te werken gebruikte ik de kleine boekjes van Flow die een tijdje geleden in het magazine zaten. Hierin schreef ik: Over 10 jaar. En daarna de volgende zinnen:

Over ♡ :
Over  ۩ :
Over reizen :
Over werk :
Over vrienden: 

Hieronder de antwoorden, piepklein maar wel zo lief. En het boekje kan je mooi in je wenspotje doen. Marlous schreef een heel leuk stukje over mijn blog waarvoor enorm bedankt, super lief van je. goed en fijn om te horen dat mensen mijn blog leuk en inspirerend vinden! Het stukje vind je hier.

---

Yesterday I clicked on ‘find similar blogs’ through a blog I was reading on bloglovin’. Through this way I came by Marlous’s blog ‘Last days of spring’. It’s a nice blog with all kinds of stuff about things she’s doing and keeping her busy. I responded on her blogpost ‘Toekomstboekje’. She made a little book with questions and she has to answer these right know, but it’s about ten years from now. 


When I had class in High school, I had once an assignment about my future. I had to write a whole notebook full with things about ten years from now. Like how many kids I would have and what there names are, and if I will be married. Please teachers, let us life now! A few years later –like it’s not been enough- when I was going for mine MBO, I had to do the same thing. But now I had to write a story about my life till death. Isn’t school lovely?

We finally moved last April to a nice house, after we’ve been terrorized by our upstairs neighbor for the last three years. While we were moving, I found those notebooks! It was pretty embarrassing to read al those future stories. But despite that, they were going on the ‘to keep’ pile. I think I will laugh a lot harder about ten years when I will find them again. 

In order to come back to Marlous her idea, I thought it would be nice to work out her idea in mine Wednesday still with a DIY idea. About four years now my boyfriend and I are having a ‘wish list bottle’. We cut little pieces out of paper and we write a wish on it. Once in the 1,5 year we open up this bottle and look at all the wishes and see which ones came true. We paste the wishes that came true in a little book. Like you see on the picture, I already opened one, and it’s one that came true! YES! 

To work this ’10 years from now’ book out, I used little books from Flow. These little books were in this magazine a while a go. I wrote down: About 10 years and after that the next questions:

About :
About ۩:
About traveling:
About work:
About friends:

Underneath I wrote down the answers, tiny but so sweet. And you can put this little book in you’re ‘wish list bottle’. Marlous wrote a really nice post about my blog, I want to thank her for that. It’s so nice to hear that people like my blog and who are inspirited by it. You can find the post she wrote here.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Ziet er ook heel schattig uit met al die papier rolletjes in een potje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dit vind ik echt een leuk idee! Lijkt me ook heel erg spannend om de wensen eruit te halen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel spannend, en ook een klein beetje frustrerend af en toe. Vooral als er een wens tussen zit die - nog steeds niet- is uitgekomen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...