22 januari, 2014

Woensdag still - DIY cadeau lijstjes

Lijstjes v.a. € 0,50 Kringloop | Verf € 1,99 per potje Perfection via Praxis 
Witte lak spuitbus € 2,99 Action | Alles bij elkaar kost zo'n € 15 tot € 20,- en heel wat creatieve uurtjes.
 
Cadeaus zijn leuk om te geven en dan vooral als je ze zelf bedenkt en maakt. Nu snap ik ook dat het niet altijd uitkomt qua tijd, zin, inspiratie en alle andere 'excuses'. Maar dit keer heb ik mij voor vriendinnetje Marije toch een beetje uitgesloofd. Wanneer ik haar een jaar geleden hielp met de inrichting van haar huisje hadden we al bedacht dat er iets leuks met lijstjes boven haar bank moest komen te hangen. Maar zoals hierboven al wordt genoemd: tijd, zin, je snapt het wel; een jaar later hing er nog niets. Daar moest verandering in komen.

Ik ging op jacht naar lijstjes om te verven. Bij de kringloop vind je allerlei soorten en maten. Mooi kleurtje erop, wachten tot het droog is en in de tussentijd leuke quotes en kaartjes verzamelen. Thuis heb ik allerlei magazines waaronder de Flow. Hieruit verzamel ik altijd allerlei leuke kaartjes en quotes. Ook heb ik een hele kaarten verzameling die ik hier en daar op de kop tik. Aangevuld met mooie quotes die ik online vond en de illustraties die al in de lijstjes zaten (van die hele lieve oude illustraties met vogeltjes en vlindertjes) vanuit de Kringloop, werd het een geheel. Daarna begon het ordenen. Het moet natuurlijk ook leuk hangen op de muur. In de aanslag met een mand vol lijstjes, een voorbeeld (zoals ik het thuis had neergelegd), spijkers en een hamer kwamen we aan.

Marije was blij verrast; eindelijk was daar ons idee. Het was er niet alleen, maar het is ook gelijk uitgevoerd. Anders weet je het wel weer en ligt het een half jaar te verstoffen ;). Daarnaast ben ik nogal een 'controlfreak' het moet namelijk wel hangen zoals ik het bedoeld heb. Het is inmiddels een soort DIY traditie op Marije haar verjaardag. Vorig jaar kwamen we ook al aan met een zelf gestoffeerde poef. Later deze week op de blog!

TIP: Wanneer je lijstjes koopt kijk dan goed of de achterkant open kan. Bij hele oude lijstjes kan dat namelijk niet. 

 ---
Presents are nice to give away, especially when you make them yourself. I get it, the time isn’t always right, no time, no inspiration or so many other excuses which make it sometimes impossible to make your own gift. But this time I made something special for my dear friend Marije. Last year we talked it over; she needed something above her couch. It took a year before I made it, but it's there!

So I went on the hunt for photo frames. I found al kind of types and sizes at the thrift shop. I painted it with a color that matches with Marije her interior. You have to wait until its dry and meanwhile I searched for some nice quotes and postcards. I have al kinds of magazines at my place, including the Flow. I collect al kinds of cards and quotes from this magazine. I also have my own collection cards. I filled the frames with some lovely quotes. There were already some illustrations in the frames I bought. After that, the organizing started; it had to look nice on the wall. So with a basket full of frames, nails, a hammer and of course an example of how it had to hang, we came to Marije her birthday. It’s a kind of a DIY tradition on her birthday, last year we made a self upholstered pouf. You will see it later this week on my blog!

4 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk en mooi cadeau! Ik hou van zelfgemaakte cadeau's, voelt specialer ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw enorm leuk gedaan zeg, ben vandaag nog in de kringloop geweest toevallig :) Heel lief van je dat je dit voor je vriendin hebt gedaan!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks beide! Het is zo leuk om een vriend of vriendin iets te geven waar je tijd en aandacht in heb gestoken. Of iets wat echt bij hen past. Soms ben ik er al 2 maanden van te voren over aan het nadenken wat we zullen geven.

    Wat een leuke blog heb jij Femke! You've got a new follower.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk idee! Ik heb zojuist je blog gevonden via je link op twitter, en heb hem toegevoegd aan mijn Bloglovin lijst :). Ziet er mooi uit! Binti Home Blog

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...