30 januari, 2014

DIY - Quote op rol


Papieren rol € 11,98 Paardekooper | Krijtstiften dun € 5,08 dik € 8,46 Staples.nl | De juten stof komt bij A.Boeken vandaan deze had ik nog.

Een tijd geleden pinde ik een hangende rol die werd gebruikt als boodschappenlijstje op mijn bord 'Inspiration for the home' via de fijne fotoblog Modern Girls & Old Fashioned Men. Eerder zag ik al mooie grote posters en canvassen met quotes erop. Maar na het zien van dit boodschappenlijstje wist ik dat ik zo'n rol in mijn huis wilde. Dan wel groter en met een leuke quote. Want boodschappenlijstjes wil je liever mee kunnen nemen toch?

Inmiddels zag ik de 'boodschappenlijstjes' vaker voorbij komen. Bijvoorbeeld op de super leuke blog van 'At Home in love'. Uiteraard ook te gebruiken als leuk notitieblok voor fijne of minder fijne mededelingen ;-). Tijd om mijn versie ook te delen zetten!

Wat ik leuk vind ik is dat -als je zou willen- je er elke maand een nieuwe quote op kunt zetten. Mocht je creatief zijn met tekeningen dan kun je natuurlijk ook mooie illustraties maken. Het is net die extra aankleding in je huis, die je keer op keer kunt veranderen.

Benodigdheden:
- rol kraftpapier 70cm breed. (Ik wilde eigenlijk grijs papier, maar die was niet te krijgen in de maat)
- juten stof of een ander soort touw.
- één haak
- de juiste plug voor je muur.
- witte krijtstiften.

Werkwijze:
Het allerbelangrijkste is dat je de juiste plug gebruikt voor de muur. Wij hebben gipswanden en wilde een zware haak, dit vereist dus speciale pluggen en bouten. Wanneer je de positie hebt bepaald schroef je de bout in de muur. Daarna rijg je de juten stof door de opening van de rol. Ik heb dit gedaan door de stof aan een potlood vast te knopen en 'm er zo doorheen te laten 'vallen'. Nu kun je de rol met de stof aan de schroef hangen. Hierna rol je het papier zover uit als je wil. Kijk wel een beetje uit voor het papier aangezien het zou kunnen snijden in de zijkanten, doordat het maar aan één haak hangt. Wanneer je de rol aan twee haken hangt kan deze makkelijker rollen. Maar ik was weer eigenwijs en wilde één haak. Nu kun je een leuke quote uitkiezen of er zelf één bedenken en op de rol tekenen. Ik deed het eerst met potlood en trok het daarna over met een witte krijtstift. Pas op, deze kan lekken!

Succes! Ik ben erg benieuwd naar je eigen creatie :-)
---
A while a go I saw a picture on pinterest. I pinned that picture of a paper roll with a grocery list on my own board ‘Inspiration for the home’. I found it at the blog Modern Girls & Old Fashioned men.

Nowadays you see more of these grocery lists. For example I saw one on the blog of ‘At Home in Love’. These kinds of rolls are also convenient to use for daily communication. Now it’s time to share my own version. The idea is to create a monthly quote, or draw a beautiful illustration. You can change it in whatever you want, and make it your own style.


What do you need?

- roll kraft paper 70cm wide
- jute fabric or an other kind of rope
- one hook
- the right plug for you’re wall
- white chalk markers

Method:
The most important thing is the plug, it has to be the right one for you’re wall. Then you’ll have to decide the position before you attach the plug in the wall. Then pull the jute through the roll, I did it with a pencil. I knotted the jute on the pencil and I ‘threw’ the pencil through the roll. When you’re ready, apply the jute with the roll on the hook. Now you drag down the paper roll as far as you want. But be careful, the jute on the roll can cut in both sides of the paper. This is because the roll is only attached on one hook. Now you choose a nice quote or make up one of your own. I draw the quote first with a pencil, after that I overwrite it with a chalk marker. Watch out, chalk markers can leak!

Goodluck! I’m curious to see your own creations :-)

3 opmerkingen:

  1. Hoi Iris, bedankt voor je berichtje op mijn blog! En wat is jouw blog leuk :-) ik ga je volgen. Fijn weekend, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Marieke dat je op mijn blog hebt gekeken, leuk om te horen dat je 'm leuk vindt!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...