25 december, 2013

Woensdag Still - DIY grafisch letterboek

Styling, diy & blogpost door: Cas Beentjes (stagiaire)

Een inspirerend woord voor de goeie voornemens van 2014! Dit was mijn insteek voor deze DIY still. Naar aanleiding van de oude boeken die ik bij mijn Opa en Oma zag en de string art van nu kwam ik op dit idee. Toen ik aan dit project begon dacht ik: 'Dit doe ik wel even' Echter na een paar letters te hebben getimmerd kwam ik erachter dat het toch wel aardig een monnikenwerkje was. Mijn gedachte sloeg meteen om naar wat mijn eigen voornemens in het nieuwe jaar. 2014 wordt een 'zen' jaar voor mij, met mijn grafische letterboeken en mijn inspirerende woord. Zo sloeg ik twee vliegen in één klap, ik kreeg meteen meer rust en plezier in het werk en mijn goede voornemens kon ik gelijk ten harte nemen, met resultaat! Ook een goed voornemen in string art op boeken verbeelden? Hieronder vind je de werkwijze. Fijne kerst!

GRAFISCHE LETTERBOEKEN

 
Benodigdheden:
- Boeken (harde, neutrale kaft)
- spijkers
- hamer
- computer met printer

- plakband
- schaar
- Garen of draad

Werkwijze:
Bedenk als eerst een leuk, inspirerend woord, afhankelijk van het aantal letters dat het woord telt kies je je boeken uit. Let wel op dat je ze op kleur uitzoek, want zo'n mooi project wil je niet in het water laten lopen door de verkeerde keuze aan de kleur van het boek. Vervolgens kies je op de computer een leuk lettertype uit. Ook hierbij moet je goed opletten dat je wel een groot lettertype gebruik, zodat deze duidelijk wordt op de kaft. 


Je print de letters en knipt de vorm van de letter uit. Hierna plak je de geknipte letter op de kaft. Dit doe je door normaal plakband dubbel te vouwen. Je kent het wel, zoals je altijd je plakband dubbel vouwt als je dubbelzijdig plakband mist. Dat is nu niet de reden, het is gewoon makkelijk te verwijderen. Nu ga je met spijkertjes precies om de buitenkant van de letter heen timmeren. Zorg hierbij goed dat je de spijkers niet alleen door de kaft heen slaat, maar ook door het papier, anders gaat de kaft open staan. De spijker moet wel zo'n centimeter boven de kaft uit komen. Als alle spijkertjes erin zitten haal je de geprinte letter weg. Maak nu het draad vast aan een willekeurige spijker. Vanuit die positie mag je zelf je eigen weg zoeken tussen de spijkertjes met je draad. Als je vind dat je letter een mooie dikte heeft, dan ben je klaar.

Styling, diy & blogpost door: Cas Beentjes (stagiaire)
---
An inspiring word for a New Year. That was my approach for this new DIY still. I first thought it was a simple idea, but after a few hours I realized that this was a big job. But because I have some good new intentions for the New Year, I thought this year is going to be a ‘Zen’ year for me! So with an inspiring word and mine graphic letter books I could begin with my ‘Zen’ year and the new good intentions.
Would you also like an inspiring word for this new year? Below this you can find how to make this. Merry Christmas!




GRAPHIC LETTERBOOKS

What do you need?
- books with a hard cover
- nails
- hammer
- computer with printer
- scotch tape
- scissor
- yarn or thread


Method:
First you have to make up a fun, inspiring word and it dependent on how many letters the word has, but you have to have a book for each letter of the word. Take some time for choosing the colors of the books; it has to be perfect. It’s a shame when you’re done with this project and the colors are not looking right. After this you can go on you’re computer to find a nice letter type. You have to make sure that the letter type is big enough, so it’s clearly on the cover of the books.
Then you print the letters and cut the letters out of the paper. After this you mount the letters on the covers, you do this with scotch tap you fold double. Like you always fold your tape when you’re missing the double-sides tape. But that’s not the case now, but when you use this, you can remove it easily after you’re done. Now you’re going to carpentry the nails exactly around the letter on the cover of the book. Make sure you also carpentry the nails trough the paper, other wise you’re book is going to stand open. The nails have to be like 1 cm above the cover. When all the nails are in the books, you remove the printed letter. Now you make one thread to a nail en make from this position you’re way through all the nails. When you’re letter is thick enough for you, you’re done.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...