06 november, 2013

Woensdag stills - Weggeplukt

Groene Panach flesjes, meegenomen uit Italië  | Cosmea, uit de tuin geplukt | Oud herbarium bord gekregen | witte schilderij rand € 9,99 Ikea

Vrijwel elk item van deze foto is letterlijk ergens weggeplukt. De flesjes hebben we meegenomen uit Italië. Waarschijnlijk heb ik het al eerder genoemd maar ik hou van groen glaswerk. Elke fles die ik mooi vind neem ik mee. Wanneer ik een mooie fles zie met labels erop, week ik ze er weer af. Het mooiste vind ik het witte glas met een kleine groene tint zoals de oude wijngist flessen. Ik ben nog opzoek naar een hele grote die ik op de grond kan zetten. Iemand? 

Na dit obsessieve verhaal over mijn verzamelwoede weer terug naar de andere items. De Cosmea bloempjes heb ik in juni gezaaid en staan nu flink in bloei. Erg leuk, zo is er toch nog een beetje kleur in de tuin te vinden en nu dus ook in huis. De oude herbarium schoolplaat heeft mijn moeder uit de regen gered onder het motto: 'Dat is echt iets voor mijn dochter'. Dit motto heeft mam overigens wel vaker, waar ik vaak heel dankbaar voor ben. Vaak, inderdaad niet altijd dus. Nu hangt er weer een tas in mijn gang waarvan in denk, wat moet ik ermee. Mam zegt dan: 'Als je de tas niet leuk vind gooi je 'm toch weg' Dat kan ik dus niet... Misschien wil iemand anders 'm nog wel.

Inmiddels is de herbarium plaat nogal krom getrokken. Zelfs na een week lang onder een zware kist te hebben gelegen wil de plaat per se krom zijn. Laten we het houden op een gevalletje van ouderdom.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...