13 november, 2013

Woensdag stills - Schrijf alsof er niemand kijkt

Vogelschriftje Lamarelle | Parijs boekje € 11,95 Sissy boy | Papier met poëzie plaatjes uit Flow papierschrift | Masking tape lijnschrift v.a. 2,60 Hema | Schriftje met groente tekening € 4,95 Juffrouw zonder zorgen 

Mijn schriftjes en notitieboekjes kast puilt uit! Ik hou ervan om elke keer weer als ik een mooi schriftje zie er één te kopen. En ja, ik schrijf er ook in. Niet regelmatig of overvol maar van alles en nog wat. Teksten, krabbels en kleine zinnen over wat ik die dag heb gedaan of wat me bezighoud. Ik heb ook praktische schriftjes met booschappenlijstjes, To do lijstjes en centen lijstjes etc..Ik ben overigens geen dagboek persoon. Vroeger was ik dat wel, ik heb dan ook dagboeken met de sappigste details over het puber zijn. Nu heb ik er geen discipline meer voor, ik schrijf wanneer ik wil.

Bovenstaande schriftjes en boekjes zijn een kleine greep uit mijn collectie. Het Parijs boekje bleef heel lang leeg. Ik had het idee dat ik daar alleen mooie poëtische en zinvolle teksten in mocht schrijven, het is immers een prachtig boekje. Maar goed als ik ga wachten totdat ik zeker weet dat ik mooie poëtische en zinvolle teksten schrijf was het boekje zeer waarschijnlijk voor altijd leeg gebleven.

In het boekje linksonder schrijf ik elke dag wat er mooi of goed was aan die dag. Dit is heel fijn. Wanneer ik een rotdag had kon ik vaak alleen maar de nare dingen zien en herinneren, omdat deze vaak het sterkste zijn. Maar juist wanneer ik één of twee dingen opschrijf die mooi waren op een dag voel ik me ook beter. Schrijven werkt sowieso verlichtend. Schrijf een gedachte van je af en verbrand het daarna desnoods. Niemand hoeft het ooit te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...