17 oktober, 2013

DIY en Before & After - Plantenhangers, slaapkamer

Metallic verf € 17,95 per liter Praxis | Boekje 'Zo doe je dat - Liefde' € 9,99 Bol.com | Posters op de wolken en Parijs uit de Flow | Mini masking tape € 1,99 per 7 st. Wibra | Foto van mij en mijn lief | Wijnflessen als kandelaar | Bed € 110,- Marktplaats | Dekbed € 11,95 per stuk Primark | Handgemaakt plaid ± € 55,- uit India meegenomen |  Het kleedje voor het bed zat bij mijn Deens design kastje | Verder, wat ik heb gekregen en waar ik de prijs niet van weet; boekjes, oude kaarten en lampjes.

In deze post vind je zowel een before & after als twee keer een DIY. We sliepen al zes maanden in een ongezellige witte kamer, omdat andere dingen nou eenmaal belangrijker leken te zijn. Nu kan ik me niet meer indenken dat we in zo'n saaie kamer hebben geslapen. Het is nog steeds niet af, maar het is in ieder geval al een stuk fijner. Vriendlief heeft de blauwe metallic verf uitgezocht. Ik ging voor paars, maar helaas ;).

Voordat we in dit huisje kwamen was er, zoals eerder genoemd, flink gerookt. Na het eraf halen van het behang, opnieuw behangen en witte verf vind ik dat je het toch nog een beetje ruikt. Een vriendin wees mij er op dat plantjes wellicht kunnen helpen voor frisse lucht. Na allerlei inspiratie op Pinterest gevonden te hebben en het veel op de woonbeurs te hebben gezien, kwam mijn stagiaire Selin met het idee om deze hanging baskets te maken. Wij hebben beide geassisteerd bij de opbouw van het 101woonideeën huis op de woonbeurs, waar Anke van StyleCookie dit idee had uitgewerkt. Wij hebben de tutorial van de fijne blog skinnylaminx vandaan. Het is super easy, en binnen een middag heb je een hangend bos in de slaapkamer.

Ik heb ervoor gekozen om in de onderste baskets een plat bord en een schaal te hangen, zodat ik deze kan gebruiken als nachtkastje. En dan de tweede DIY: op de achterwand hebben we een oude deurpost uit ons vorige huis opgehangen. Op deze deurpost hebben we foto's, boekjes, posters en kaarsen staan.

Hollewand-haken incl. plug € 2,99 per 2 stuks Praxis | De ringen zijn oude sleutelringen | Geel en bordeaux textielgaren v.a. € 2,99 Wibra | Zeegroen textielgaren € 5,99 Action | v.b.n.b. Witte pot € 0,25 Gele pot € 1,50 Turquoise pot € 1,50 Lichtroze schaaltje € 3,- Crème pot € 1,- Lichtgroene pot € 0,80 Bord met blauwe print € 1,- Groen dienblad € 0,50 allemaal van Kringloop Heemskerk | Plantjes v.a. € 3,95 Rinus de Ruyter


Op de rechterfoto heerlijke body/bedmist € 16,50 Rituals | Beker € 2,25 (in de uitverkoop) Juffrouw zonder zorgen

NOTE: Tot nu toe werkt het nog niet echt om de geur weg te krijgen, maar het lijkt mij sowieso erg gezond om wat extra zuurstof in de slaapkamer te hebben.

Als creatieveling kijk ik naast allerlei inspiratie op internet ook nog steeds erg graag in geprinte media, en scheur hier dan de fijnste illustraties en foto's uit. Deze bewaar ik als ik later inspiratie nodig heb, of ik maak er een inspiratiewand van. Zoals hier in de slaapkamer. Deze afbeeldingen zijn o.a. uit de Flow & Libelle.

 

1 opmerking:

  1. Een hele geslaagde make over! De plantenhanger/tafeltje; een super leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...