06 september, 2013

Vintage Versace krukje
























Krukje is van oma geweest | Stof Versace € 13,95 per meter A.boeken Amsterdam | Kist grofvuil | Vaas prijs onbekend Praxis | Bank € 100,- & Schoolplaat € 7,50  beide Marktplaats

Dit krukje is één van mijn favoriete bezittingen in huis. Het is van mijn oma geweest en we gebruiken het om op te zitten, onze voeten op te leggen, de laptop erop te zetten als we een serie kijken en als krukje om op te staan (don't try it at home). In ons nieuwe interieur is het krukje praktisch nog net zo fijn als eerder maar een nieuwe bekleding zou het krukje nog meer laten integreren bij de rest van het interieur.

Op stap naar Amsterdam gingen Selin en ik op zoek naar mooie stoffen voor onze DIY projecten waaronder het bekleden van dit krukje. We vonden mooie stoffen bij Capsicum en A. Boeken. A. Boeken is een fijne winkel met enorm veel stoffen. Je kunt daar al vanaf 10cm aan stof halen. Perfect voor de kleine DIY projecten. Deze stof vond ik daar ook, het is een oude stof van het modehuis Versace! Ik kan nu met trots zeggen dat ik een Versace krukje in huis heb. Zelfgemaakt, dat dan weer wel. Ik heb bij A. boeken ook een Dior stof gevonden. Uiteraard ga ik daar binnenkort ook een mooi DIY project van maken.

Benodigdheden:
- oud krukje
- mooie stevige stof
- spijkers
- hamer
- stofschaar
- nietpistool incl. nietjes
- eventueel een strijkbout

Werwijze:
Knip de stof op het juiste formaat af. Strijk de stof als er vouwen inzitten. Leg de stof over het krukje, wanneer de stof goed ligt sla je de spijkers op een aantal punten in de onderkant om de stof strak te houden. Let op! Sla de spijkers er niet helemaal in zodat je deze er weer makkelijk uit kunt halen. Keer het krukje om. Niet de stof vast aan de onderkant, behalve de hoeken. Vouw de hoeken mooi naar binnen en niet deze als laatste vast. Knip de stof af maar hou nog één centimer over. Als laatste vouw je deze centimeter stof terug naar buiten en niet deze nogmaals vast. Dit is voor extra stevigheid. En zo creëer je, je zelfgemaakte Versace krukje.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...