17 september, 2013

'Some girls have more fun'

Poster € 9,99 Sissy Boy Homeland | Stoel links € 0,- grofvuil Kast € 30,- Marktplaats | Lampje op kast gekregen | Tafel € 300,- op maat gemaakt via Gaaf woonoutlet

'Some girls have more fun' -Tivoli-. And that's so true! Nu in 2013 zou je waarschijnlijk anders tegen deze quote aankijken, rokers daar gelaten ;). Als ze toen toch eens wisten... Eigenlijk is dat natuurlijk onzin, want begin jaren '90 wist iedereen ook donders goed dat roken niet echt bevorderend voor de gezondheid was. Al met al ben ik stiekem wel blij dat er werd gerookt en dat Tivoli toen zo'n mooie statement heeft bedacht.

Twee jaar geleden, kocht ik deze kast via marktplaats. De kast komt uit een oude SRV wagen en is bedoeld om de sigaretten in te bewaren. Het is echt een prachtige praktische kast! De deurtjes kunnen dubbelklappen waardoor je ze weer in de kast kunt schuiven. En het allerleukste? Alle labels van de sigaretten die verkocht werden staan er nog op! O.a. Caballero, Camel, Lucky strike, Dunhill, Marlborro, Barclay en natuurlijk Tivoli. En dan ook nog in alle versies, filter, boxes e.d.

De SRV wagen had het wel zwaar te verduren, de kast bestaat uit twee delen maar is enorm zwaar! Niet alleen de inhoud was slecht voor de gezondheid maar ook nog eens slecht voor het milieu in verband met het benzineverbruik destijds. Je hoort het al, hier staat de kast veel beter op z'n stek. Hoe oud de kast zelf is durf ik niet te gokken, maar het pronkende bord bovenop de kast komt waarschijnlijk uit eind jaren '80 begin '90. De reclames die ik via het geheugen van Nederland tegenkwam geven deze quote pas aan in een advertentie van 1990. Het Tivoli bord is niet de enige die ik erbij kreeg, ik heb er ook een van Stuyvesant, maar 'Some girls have more fun' heeft mijn hart gestolen.

TIP! Als je zoekt op marktplaats naar een oude betaalbare kast zoek dan niet op het woord 'vintage' of 'antiek' wanneer deze woorden toegevoegd worden aan een advertentie kost het je ook gelijk een paar honderd euro meer! Zoek daarentegen op 'oude metalen kast' en spit alle advertenties goed door. Een beetje geluk helpt ook mee.



1 opmerking:

  1. Are you paying more than $5 per pack of cigarettes? I'm buying my cigarettes from Duty Free Depot and this saves me over 60%.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...