02 september, 2013

Kelim droom












































Kelim € 175,- Davoud Amsterdam |  Tafeltje van takken bestaat uit takkenbosje € 15,- Kofferbakmarkt & glazen plaatje € 1,- Kringloopwinkel | Bank € 100,- Marktplaats | Kussens (zelfgemaakt) stof linker kussen € 3,- per meter | reststof rechter kussen € 1,- van Dijk & Ko | Schoolplaten € 7,50 per stuk Marktplaats | Schoolplaat truffels & zwam € 20,- IJhallen

Geruime tijd was ik al opzoek naar een mooi kleed. Bij hoge voorkeur een Kelim kleed. Vorig jaar zijn we naar India geweest en hebben daar de mooiste tapijten gezien, ik sla me dan ook voor me kop dat ik er geen heb meegenomen aangezien ze daar ruime keuze hebben er geen handelaar tussen zit en het goed betaalbaar is.
 

Dan maar hier in Nederland zoeken. Aangezien ik nogal wat restricties en eisen had bleek het een lange zoektocht.Het kleed mocht bijvoorbeeld geen border hebben, de kleuren moesten bij ons passen en het kon natuurlijk niet al te duur worden. Kelim kleden zijn op het moment erg geliefd en daardoor nogal aan de prijs. Het is natuurlijk ook handwerk, het moet geïmporteerd worden en er is veel vraag naar.

Zo ging mijn zoektocht verder van winkel naar winkel online en offline. Via meerdere advertenties op marktplaats kwam ik steeds weer bij Davoud Amsterdam terecht. Dat werd een tripje naar onze hoofdstad  Met de trein naar Amsterdam en daarna met de tram naar de Admiraal Ruijterweg. Daar lag ze, mijn Kelim bovenop de immens grote stapel in deze Perzische tapijten winkel. En dan: Meneer, wat is de prijs? Ik zette me schrap want het kon toch niet zijn dat... Jawel, mijn juweeltje (uit Marokko) was 'maar' € 175,- Het blijft een bedrag dat je niet zomaar uitgeeft, maar we hadden ervoor gespaard. En als je ergens voor spaart is het stiekem toch nog veel mooier.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...