03 september, 2013

Een tintje paars












































Tuintafel bestaat uit: het blad € 46,- nieuwe steigerhouten planken plaatselijke houthandel | Schragen € 3,- per stuk via Marktplaats | Verf 'Pelt' € 42,- per 750 ml Farrow & Ball | Verder: Frans schoolstoeltje rechtsvoor € 45,- Vrieshuis 14 | Stoeltje rechtsachter € 5,- & Stoeltje rechtsvoor € 5,- beide Kringloop Naarden | Stoeltje linksachter (onbekend) | Parasol € 25,- Action

Een tijdje geleden moest ik uit mijn werkruimte. Ik beheerde de ruimte via een anti-kraak organisatie omdat dit pand al geruime tijd te koop stond. Dit plekje had een grote werktafel nodig. En aangezien ik niet wist hoe lang ik er kon blijven moest het iets zijn dat ook weer snel weg kon. Het werd een tafel met schragen! De schragen had ik nog liggen en het blad heb ik zelf in elkaar gezet van nieuwe steigerhouten planken omdat dit een stuk goedkoper was dan oud hout. Ik zou de tafel immers toch eens gaan verven. 

 


























Ik verliet mijn werkruimte - nadat het tal van jaren te koop had gestaan - helaas al binnen 4 maanden. De tafel kon niet in ons nieuwe huis, hij was veel te groot. We houden van samen tafelen en met onze vrienden en dan is het natuurlijk fijn als je lekker buiten kunt zitten, vooral als je het vaak doet. De werktafel ging dus naar de tuin. Nog steeds niet geverfd en een beetje saai stond ze daar... Tot vandaag! De tafel heeft een kleurtje en wat voor één! Het is kleur 'pelt' die ik mocht uitzoeken bij Farrow & Ball. Inmiddels hebben we twee verfklusjes achter de rug met Farrow & Ball en ik kan toch wel met zekerheid zeggen dat het superfijne en mooie verf is! Het verschil is er duidelijk met een ander merk verf. Zo heeft de tafel toch nog een tintje gekregen, al is het niet van de zon.

TIP! Zorg ervoor dat de schragen goed vastzitten met een stevig touw en op dezelfde afstand.


2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...