24 september, 2013

DIY: Sloop om te kussen!












































Koffertje, gekregen | Stof met atlas print € 13,95 per meter A. Boeken | Gemêleerde blauwe reststof € 1,- van Dijk & Ko | Oranje paarse stof € 15 per meter (in de uitverkoop) Capsicum | Plaid € 15,- Hema | Boek 'The big machine' van Victor Lavalle € 14,99 Bol.com | Kussens had ik nog in huis 

Lekker een kussen in je rug, naast je en voor de sfeer graag nog wat meer dan nodig. Leuk idee natuurlijk, maar als je een aantal kussens wil ben je zo honderd euro armer; die krengen zijn duur! En dan moet je ook nog eens de kussens vinden die bij jou smaak passen.

Ik ging in Amsterdam op jacht naar stoffen die ik mooi vond. A. Boeken is altijd mijn start-adresje. Zij hebben heel veel keuze in stoffen en je kunt daar al vanaf 10 cm aan stof krijgen (op gezette tijden). Bij deze stoffenwinkel vond ik o.a. de Versace-stof waarmee het krukje in een andere blog is bekleed en ik heb er nog een Dior stof gevonden waar ik grote zitkussens van ga maken. De bovenstaande Atlas-stof heb ik hier ook vandaan.

Om de hoek zit Capsicum, een fijne winkel waar je stoffen en woonaccessoires kunt kopen. Zij ontwerpen zelf stoffen en importeren deze handgeweven stoffen uit India naar Nederland. De stoffen zijn niet heel goedkoop, maar ik kwam op het goede moment, de uitverkoop!

En dan hoort er bij een stapel kussens natuurlijk ook een fijn plaid. Dit plaid is heerlijk en in mijn speurtocht naar betaalbare en mooie plaids een supervangst!

NOTE: Als je op mij lijkt heb je ergens op zolder nog wel een paar kussens liggen. Zo niet, dan kan je deze ook los kopen. Kleine kussens zijn te koop bij de Action en voor andere maten kun je goed bij de Ikea terecht.


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...