23 augustus, 2013

Wijnkist kast

Fotografie Dani van Oeffelen | Kistjes € 0,- (lokale wijnboer) | Flessen € 0, (glas van leeggedronken flessen)
Krijtverf € 8,- per klein potje € 35,- per liter 't zolderrijk 
 
In 2012 heb ik een hele leuke opdracht gedaan voor een praticuliere opdrachtgever. Het huis wat ik mocht restylen stond al 4,5 jaar te koop. We hebben bijna alles eruit gehaald. Sommige oude items hebben we een nieuw verfje gegeven. Het gehele appartement heb ik toen ingericht voor € 1000,- (de meubels verf e.d.)
Hoe? Door heel veel zelf te maken en marktplaats! Een pallet tv kastje, een bank van marktplaats een tak in de badkamer voor de handdoekjes en nog veel meer.  


Mijn favoriet is de wijnkist kast! Bij de plaatselijke wijnboer heb ik allerlei wijnkistjes op de kop weten te tikken. Hiervan heb ik een kast in elkaar gezet. De binnenkant van de wijnkistjes heb ik geschilderd met 3 verschillende pasteltinten die qua kleur heel dicht bij elkaar liggen. Net een kleine twist maar niet te overweldigend, het appartement moest immers nog verkocht worden. Een leuke bijkomstigheid? Het appartement was na de restyling in 3 weken verkocht. Voor de gehele impressie kun je hier een kijkje nemen.

Benodigdheden wijnkist kas:

-Heel veel wijnkistjes (je kunt de kast zo groot maken als je zelf wil)
-3 kleuren pastel verf 1liter. (Praxis) Ik heb muurverf gebruikt omdat ik het hier mooi vond dat het een matte look zou hebben. 
-Deze kast staat los maar je kan er ook voor kiezen de kistjes aan elkaar te maken met een aantal bevestigingsmaterialen.
TIP! De Buitenkant van de kistjes niet schilderen geeft een extra mooi effect. Zo zie je nog precies waar de kistjes vandaan kwamen en welke wijn of champagne erin heeft gezeten.


































Fotografie Dani van Oeffelen

3 opmerkingen:

  1. Super leuk idee!! Ik ben een beetje laat en ik weet niet of ik het al eerder had gezegd in dit blog, maar ik heb een hele leuke (en goedkope!!) tip voor wijnkistjes: www.wijnkisten24.nl

    Daar heb ik ze zelf ook gekocht :) En ze hebben ook groente- en fruitkistjes!

    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...