09 augustus, 2013

Van staand naar hangend












































witte haakjes v.a. € 1,79 (kleine) Praxis | bouten € Klein potje verf had ik nog in de schuur staan, de bon van de bouten, ringen & het touw kan ik niet meer vinden. Deze kan je in elke willekeurige bouwmarkt krijgen.

Deze lampenpoot hebben we al jaren in huis. Om eens wat mee te doen... Mijn vriendje had even een lampenmanie en wou van alles wat hij zag een lamp maken. Deze poot heb ik kunnen redden. Immers was het al een gedeelte van een lamp geweest en werd het tijd voor een nieuwe bestemming.

In ons nieuwe huisje hadden we nog geen kapstok. And truth be told, als je het niet heb dan mis je het pas. Tijd om daar iets aan te veranderen. 


De lampenpoot hebben we gekregen van mijn vriendje zijn tante. Zij had allerlei mooie dingen op zolder staan en hebben van deze oude vergeten beauty een mooie nieuwe kapstok gemaakt.

Benodigdheden:
- Een oude lampenpoot. Desnoods haal je 'm van een oude kringlooplamp af.
- witte haakjes 2 of 3 verschillende maten.
- touw
- bouten voor in het plafond
- bevestigingsringen
- verf
- een boortje 
- een tang

Werkwijze:
Schuur de poot, maak deze schoon met een sopje ammonia en water. Verf de poot in een kleur. Let op druipers en laat goed drogen, +- 2 dagen. Boor gaatjes waar je de haakjes wil hebben. Draai de haakjes erin met een tangetje. Bevestig de bouten in het plafond. Gebruik de juiste pluggen voor jou plafond! Knip het touw op de gewenste hoogte. Bevestig met de ring en hang de poot erin. Voilá een kapstok! 






























p.s. Ik ben geen ster in tussen het fabriceren door foto's te maken van de tussenstappen. Maar ik heb mijn best gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...