19 augustus, 2013

DIY IKE(JA)













































De afgelopen drie weken heb ik naast mijn freelance en horeca werk de postwijk van mijn moeder en stiefvader gelopen. Zij waren even heerlijk drie weken op een welverdiende vakantie.

De post die ik bracht liep erg uiteen. Van vervelende bankgiroloterij enveloppen met reclame tot aan o.a. Elle, Ouders van nu en de wel befaamde blauwe enveloppen. Je snapt het misschien al, de meeste mensen zitten niet te wachten op die fijne blauwe envelop.
Waar ze dan wel op wachten? De Ikea gids!

Waar ik ook de Ikea gids door de brievenbus deed vorige week, ieder mens wat ik tegenkwam of vanachter de deur hoorde was er blij mee. Quotes als: 'Ah, ik hoorde al dat 'ie zou komen'. *Plof* 'Hey Ikea' (vanachter de deur). En de meest gehoorde; 'Nou meid, daar wachtte ik met smart op'.


Nederlanders zijn blijkbaar nog steeds heel Ikea gericht. Zelf moet ik toegeven dat ik probeerde met deze verhuizing zoveel mogelijk Ikea de deur uit te doen. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ze toch weer veel leuke 'nieuwe' dingen hebben. Want stiekem zou ik ook wel een PS bank of die fijne Söderhamn bank met hoge achterleuning willen. 


Voor de praktische inrichting is Ikea nog steeds een verademing en niet te vergeten voor de gordijnen. Ook met een huis incl. hoog planfond kun je daar bij Ikea goed voor terecht. De gids is sowieso leuk om in te kijken. Wat mij vooral opviel is dat Ikea steeds meer DIY ideeën verwerkt in de gids.

Deze vond ik de leukste:


De bakjes in het midden zijn eigenlijk muffin vormpjes! Dit viel mij gelijk op omdat ik deze vormpjes heb gebruikt in een productie voor Jij & Je Kinderen die 9 november uitkomt!

En dan de opbergdoos als Kas (linksonder). Enorm praktisch dus, maar of het ook zo mooi is?

 
























Deze setting vereist wel wat zin en geduld. De Parasol en de kamerschermen zijn o.a. zelf gemaakt. 













































Deze dip-dye pootjes zag je al overal voorbij komen op het wereldwijde web en daar heeft Ikea mooi op ingesprongen.

2 opmerkingen:

  1. Ah, dat is wel leuk om te zien! Ik heb zelf een nee/nee sticker, dus veel troep gaat aan mij voorbij, maar de ikea gids is altijd leuk om even in te kijken! Ik ga er maar even eentje halen bij de winkel zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Meike,

      De Ikea gids is geadresseerde post. Als je, je niet hebt ingeschreven krijg je 'm (meestal) niet. Maar in de winkel kun je de gids zeker krijgen en inmiddels kun je 'm ook downloaden op je telefoon of ipad :)



      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...