26 augustus, 2013

2 keer pastel 1 keer fel


Kastje € 30,- Marktplaast | verf € 16,99 per liter Praxis | geborduurd schilderij Erfstuk | Poster op hardboard € 5,- marktje in Epernay (Frankrijk) | Vazen links 2st € 0,50 Koninginnedag markt | Boeken divers v.a. € 9,95 Bol.com | Wijnglas (onbekend) | Glazen flessen lege olijfolie flessen. Borden in de kast Divers

Twee weken gelden vond ik een betaalbaar leuk oud kastje op Marktplaats. Echter moest deze nog wel een likje verf krijgen. Nu ik beetje bij beetje al het donker bruin aan het verbannen ben in ons interieur kon er natuurlijk niet weer een bruin kastje bij. 

Het is lastig om te bedenken in welke kleur zo'n kastje dan geschilderd moet worden. Aangezien ik niet kon kiezen heb ik maar gelijk drie kleuren gekozen. 2 keer pastel 1 keer fel. De paarse kleur is niet echt fel maar wel lekker anders dan pastel. Overigens had ik eerder een kast gespot met wel 7 verschillende kleuren. Drie zou een makkie zijn.

Toch was het lastiger uitkiezen welke kleur waar zou komen. Aangezien deze kast ook 'randjes' heeft en niet simpel alleen vlakken. Het is gelukt, en ik ben zelf erg blij met het resultaat!


Benodigdheden:
- Een kastje
- Schuurpapier
- Ammonia
- 3 potten met verf 1 liter per pot. Ik heb zijdeglans gebruikt op terpentine basis.
- 3 kleine rollers + houder
- 3 normale terpetine kwasten 
- 3 kleine kwastjes
- Een flink portie geduld en een lieve vriend(in) die je helpt. Thanks Marije!
Het heeft mij 2 hele dagen gekost om dit kastje zo te krijgen en dan moet je het ook nog minstens 2 dagen goed laten drogen! Het liefst langer, zodat het niet meer afgeeft.





2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...