16 juni, 2013

Zaad zaken



























Terracotta pot v.a. € 2,95 Praxis | Emaille groente emmer gekregen van Mam | Houten m2 bak € 16,95 Intratuin | Houten labels 24 stuks. € 3,95, biologische rode basilicum zaden € 2,25 Dille & Kamille

I love tuinieren! Daarom ben ik o zo blij dat ik sinds 2 maanden een tuintje heb. Heerlijk! En dan ook nog eens op het zuidwesten. Aangezien het verbouwen van onze (huur)woning veel geld heeft gekost, hebben we besloten pas volgende jaar de tuin echt te gaan restylen. Echter kon ik het niet maken mijn innerlijke mevrouw Groenvinger de mond te snoeren. Ik had immers heel veel zaadjes van allerlei mensen gekregen omdat iedereen wist dat we een tuin kregen! + de Dekamarkt had dit voorjaar een super actie. Bij elke € 15,- aan boodschappen een zakje zaad cadeau.

Inmiddels heb ik veel, heel veel zaad! Van rucola en kerstomaatjes tot aan suikermaÏs. Deze moest en zou ik zaaien. Bij de Intratuin heb ik daarom een vierkante meter aan kleine tuin gehaald. Deze kan je natuurlijk prima zelf maken, maar voor € 16,95 per m2 moestuin ging dat mij qua tijd en materiaal niet lukken. Nu nog even in elkaar zetten, vullen, ordenen en zaaien. Vergeet niet hydrokorrels in de bakken te doen voordat je ze vult. Deze nemen overtollig vocht op en wanneer de grond te droog wordt geven deze de vocht weer af aan de grond.

Ik ben laat dit jaar, i.v.m. de verhuizing. Normaal begin je natuurlijk veel eerder met zaaien. Maar, er komt al tuinkers, kropsla, rucola en basilicum groen & rood op! Ook groeit de pastinaak, spinazi, munt, salie en paprika goed door. (Deze had ik al in ons vorige huis in potten gepland). Met de aardbeien en tijm heb ik dit jaar gesmokkeld; deze plantjes groeiden al lekker bij de kwekerij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...