17 juni, 2013

Kanten randje












































 

Kant € 9,- per meter Gamma of € 8,- per meter Karwei | Kanten gordijnen per 2. € 9,99 Ikea | Flessen Divers

Wij verhuisden van drie hoog – waar mensen nooit je huis binnen keken   naar een nieuwe heerlijke woning op de begane grond met uitzicht op een bedrijvig centrum. Op zich fijn, want ik hou er wel van om lekker naar buiten te kunnen kijken. Echter vind ik het minder fijn dat iedereen bij mij naar binnen loert  en geloof me dat doen er veel. Ik kan me herinneren dat ik zulk soort deed toen ik jong(er) was en mijn krantenwijk liep. Elke week zag ik of er iets veranderd was aan het huisje; reuze interessant! Bij ons is het theater om de hoek en daarom lopen er regelmatig bezoekers langs onze ramen.

Plissé gordijnen, blinds, raamfolie... What to do? Dat laatste zou het echt niet worden, aangezien ik raamfolie eigenlijk nooit echt charmant vind. Toch vond ik het: mooi kanten raamfolie! Bij de Gamma voor € 9,- per meter. Volgens mijn moeder  die dit ook wel erg graag wilde op de camping  is het bij Karwei zelfs een euro goedkoper! De rol is eigenlijk 30 cm breed maar door het op bovenstaande manier te 'plakken' heb je er net iets meer profijt van. Je hebt het ook in 15 cm breed met een ander patroon. Het grootste voordeel? Ik kan wel naar buiten kijken, maar van buiten naar binnen zie je niets! Het is misschien niet heel goedkoop, vooral niet als je het dubbel plakt. Maar wel stukken goedkoper dan blinds of plissé gordijnen.

Benodigdheden:
  • Raamfolie in de maat van je raam
  • Een Stanley mes
  • Een liniaal of in mijn geval een rechte roersstaaf. (Ik ben eigenwijs en pak meestal iets wat bij de hand is)
  • Een rolmaat om de hoogte te bepalen
  • Water met afwasmiddel

Deze sluip wespjes kwamen mij (aan de buitenkant van het raam) vergezellen op een wel heel bijzondere manier.
















4 opmerkingen:

  1. Hoi, ik ben op zoek naar dit raamfolie van kant maar helaas hebben Karwei en Gamma het niet meer :(
    Het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, helaas weet ik dan niet waar je het kan halen. Ik heb het inderdaad van de Gamma. Wellicht online snuffelen? Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...